Rullstol.

Herregud. Stefan har fixat mig en rullstol. Jag tar mig knappt fram på mina kryckor på grund av axlar och nacke. Det ser skitfånigt ut när jag tar mig fram. Vingligt, tungt och låååångsamt! Och ska jag ut på stan och göra ärenden så skulle ajg inte ta mig mer än 50 meter (det är en låååång sträcka) för sen är jag helt slut. Nog för att man måste träna upp sig att gå med kryckorna. men jag ahr gått med kryckor för sex år sedan och då fick jag väldiga problem med axlarna. Nu har jag ju även whiplash och då blir det liksom inte bättre...

Så en rullstol är att föredra. Då kan ajg följa med på prommisar med hudnarna också. Jag blir inte lika låst. Så nu behöver vi bara en hiss i trappen också. *fniss* Ni ska se hur jag bär mig åt för att ta mig upp och nerför trappen. Jag har försökt gå i den men jag har inte nog med styrka för att häva mig uppåt. Och när jag ska ner så vill jag till på att tippa frammåt och fara huvudstupa. Om ajg ska fara huvudstupa nerför trappen så måste ajg ha hjälm. Så jag ahr löst problemet med att i sittande ställning ta mig nerför och upp för trappen. Ser skitfånigt ut.
Imorse när jag skulle upp till köket (vem fanken är så smart att man gör kök på ovanvåningen?) så gjorde ag som jag brukar. Humpade mig med rumpan upp för trappen. men sen när jag väl är uppe så är det svårt att ta sig upp från golvet. Jag kan ju liksom inte använda vänster ben eller fot. OCh att häva sig upp från sittande ställning till stående med ett ben är en ren bedrift!
Jag är ju yr på grund av att ajg äter tradolan hela tiden samt att jag har fått öka dosen. Så det här med kryckor är ingen hit precis.

Nu ska jag och Stefan ut på stan med min nya rullroyce. Ska på apoteket och få mig mer medicin och så ska jag ha mer städtub eller vad det heter. Istället för att linda foten så har jag som en tubstrumpa eller hur man nu ska kalla det. Den är elastisk men sitter rätt hårt kring foten. Jag ahr dubbla lager. Mycket mer bekvämt och skönt mot för gips.

Jag har också börjar vicka på tårna och röra det jag kan på foten. Vis av förra gången så rör ajg lite på foten då och då. Dels för att blodciruklationen ska komma igång och svullnaden ska gå ner och dels för att hålla muskler och andra ligament mjuka. Men det är svårt. Foten pekar snett innåt eftersom att ett av ledbanden som håller foten rak har ju gått av. enligt läkaren så kommer den att växa fast. Inte för att ajg vet hur det ska gå till men... ett tag efter det att jag rammlade så kände ajg hur det sprätte till uppe i vaden. Så där finns nu ett krulligt litet ledband tydligen. läkaren palperade där och det gjorde ont. Så hon tyckte att den hade farit långt upp.

I kväll ska Stefan och jag fara ut till bruks. han ska få träna Zena i lkl1. =O) Han måste ju jobba lite med henne om han ska tävla med henne.
Jag ahr frågat på aktiv hund om förarbyte och man behöver tydligen itne ha ngt läkarintyg. Men ajg ska ändå informera malå BK att det blir förarbyte på hundarna. Jag tror inte att det är så kul att rulla omkring med en klumpig rullstol eller sprätta omkring med kryckor på plan.
Jag ska också drilla Sofia med Gaija. Få se om hon funkar med Gaija. :O)

Kommentarer
Postat av: Noomi & Hobbe

Men OJ!! Vilken sabla otur med foten. Avslitna ledband låter ju som det kan ta lite tid att läka, hoppas att inte resten av kroppen tar allt för mycket stryk under tiden.

Vad kul att Zena ska ut och tävla, även om det blir med annan förare ;) Självklart håller vi tass och tumme för duktiga halvsyrran!! Ser att ni har MH på gång snart också. Spännande saker! För Hobbes del tror jag ungefär som du på en hel del reaktioner med snabba avreaktioner. Låter som Exxon-barnen har ganska många likheter.

Ta det LUGNT nu så foten får läka!!

Kram!

2008-09-17 @ 12:15:12
URL: http://www.dizzyweb.se
Postat av: Linda, Figi och Korven

Herreminje vad du har lyckats med :-S Förstår att du gärna tar hostan istället men vet du vad.. jag vägrar byta ;-) Vad spännande att se någon annan tävla med ens hundar!!

2008-09-17 @ 12:41:00
URL: http://hunderiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0