Rehabilitering.

Söta och underbara Sofia (sosso) har haft mig på rehabilitering i dag. Vi for glatt till Fårön där det finns en grill och handikappanpassad utedass osv. osv.. Där grillade vi mackor över elden och drack varm mjölkchoklad. Jag ahde lite bullar och läsk som efterrätt. Hundarna sprang som galna över stock och sten. Att gå på promenad behövdes inte. De roade både oss och sig själva med att jaga varandra, varandras pinnar och springa runt ledstaden. Bonzo var bäst på att krypa under sittbänken och gömma sig. För att sedan springa fram för att skrämma de stora hundarna.

Efter ett tag så hittade Zena ett blåbärsris som var hennes. först åt hon upp blåbärna och sedan var den skön att ligga i. Bonzo tyckte att det var superskoj att busa med Zena där. Han brottade omkull henne och jag är säker på att han blev mallig. Jättemallig.
Gaija roade sig med att jaga Ludde.med en pinne. Det var Gaija som hade pinnen. Inte Ludde. =O)

Ett tag fick Gaija för sig att hoppa över mitt ben. Jag sitter ju i rullstol när jag är ute för jag orkar inte hoppa omkring på mina kryckor så jag får så ont i nacke och axlar. Sen fick vi för oss jag och Sosso att Gaija kunde dra mig i rullstolen. Det kunde hon minsann! Fast det var lite vingligt. Jag var tvungen att styra med hjulen men jag höll samtidigt i spårlinan och då var det svårt att styra. lite spännande. Men det funkade! Min plan är att jag ska träna Gaija att dra mig i rullstolen uppför backarna här på Pitholm. Det är inget skoj. det är sant! Det är så backigt och då orkar ajg iten rulla mig uppför dom när ajg ska rasta hudnarna. På måndag måste Stefan fara tillbaka till skolan och då måste jag klara mig själv. Med kryckor och rullstol och allt. Inte kul alls... Men roligare blir det ju om gaija kan hjälpa mig uppför backarna. Dels får hon motion dels så blir det lättare för mig. =O)

Min fot beräknas ta tio veckor ungefär att läka. Under tiden foten ska läka får jag inte belasta den alls. Och så länge kan inte Stefan stanna hemma och hjälpa mig.  =O( Så under tiden jag är hopplös med mina kryckor så får jag se till att ha kul också. =O)

Kommentarer
Postat av: zeerene

du hadde en söt hund jag har haft en rotwiler

2010-04-13 @ 15:31:37
URL: http://zene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0