Exzena är FRIRÖNTGAD!

Hurra! Faktiskt är HELA kullen friröntgad både bak och fram. det är en otrolig känsla och jag tror att för Marianne så är det en ännu mer otrolig känsla! Det är med mycket nerver i magen man ser hur hund efter hund som ligger på röntgenbordet blir röntgad. Att också få se plåtarna är otroligt spännande! det såg ju fint ut på alla hundar och vissa hundar såg jättefina ut!Men sen att få det bekräftat från SKK att allt är grönt. Då faller en sten från hjärtat. det har varit en orolig veckas väntan. Men nu äntligen är allt över.

Så just nu så kan jag känna mig supernöjd med att ha inte bara en utan två hundar som är frisk i lederna. Det innebär att Zena nu ska köras in för drag i vinter. Jag har gjort i ordning ett däck som mina brudar ska få dra. Gaija får bli läraren i draget. Hon är duktig och noggrann och vet precis hur man ska utnyttja kroppen för att få maximal kraft för draget. Så på fredag (idag) så ska tjejerna få dra däcket tillsammans. Ska bli spännande att se. Zena har ju redan fått testa dra Sofias trehjuling. Hon och gaija tillsammans. det tog ett par sekunder men sedan förstod hon hur hon skulle göra. Hon tar något kortare steg än Gaija men då är hon också mindre och har kortare ben. Men det kommer nog att bli bra senare när dom lär sig varandras takt. det är också roligare att dra med två hundar än en. Det blir ju mera kraft så att säga. Så nu ska det inhandlas en ordentlig spark med plastmedar inför vintern och under tiden så får tjejerna träna med däcket.

tack alla som hållit tummar, tår och tasar för ledröntgen! det hjälte. Jag är säker på det! =O)

Kommentarer
Postat av: Sosso, Ludde & Bonzo

Grattis igen!! =)

2008-10-31 @ 07:58:24
URL: http://sossoludde.dinstudio.se
Postat av: Noomi & Hobbe

Åh vilken lättnad!! Stort GRATTIS! Skönt att ha det avklarat, nu är det bara att köra på ;)

Kram!

2008-10-31 @ 17:16:35
URL: http://www.dizzyweb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0