Zenas tass.

Zenas tass läker jättefint! Veterinären gjorde ett toppenjobb! Det enda som kommit ut ur såret är sårvätska. Vilket är bra för det rengör också såret. Numera så går hon helt utan bandage inne och så en sko ute. Skon åker hela tiden av... *Suckar* Men ajg tycker att det är inte så farligt. Det är snö ute och riksen för att det ska komma smuts i såret är så liten. Ialla fall den lilla stund det tar för oss att hitta skon i snön. Men hon har börjat lära sig att hitta den och kan komma med den själv åt mig.

Denna lilla fröken är helt underbar! Hon har knappt rört bandaget. De enda gångerna hon tar bort det så är det när bandaget börjar bli obekvämt. Så då passar ajg ju bara på att byta. Och nu när hon slipper bandaget inne så rör hon inte tassen. Hon ömmar lite om man är där och tvättar såret. Jag tvättar såret varje dag med lite Jod.  När jag sköter om hennes tass så ligger hon sååå stilla så! Inte ens en min rör hon. Vi har det lite mysigt också under omläggningen. Jag tycker man kan göra det hela till en lite mysig stund i soffan. Så då goas vi lite och när jag väl rengör såret är hon avslappnad och verkar må bara väl. Fast det måste göra lite ont när jag glipar upp såret.

Jag har också börjat låta henne gå runt kvarteret i koppel. Men det är såååsvårt att inte få hoppa och springa! OCh det är såååå mycket energi i lilla kroppen! Men vi utnyttjar den lilla prommisen med att träna hundmöten och ligg och sitt stanna kvar. Då får hon ialla fall lite utlopp för energi.

Hon är sååå duktig min lilla prinsessa! Jag är så otroligt stolt över henne!  =O)

Kommentarer
Postat av: Sosso, Ludde & Bonzo

Ja zena är duktig tjej hon =) duu, skidspåren är dragna på grisan :) wow va???

2008-11-27 @ 22:06:09
URL: http://sossoludde.dinstudio.se
Postat av: shanie

Va skønt att tassen verkar bli okej igen utan komplikationer , vilken himla otur ni hade.



3 bloggar , ja det var inte dåligt, jag har två och tycker jag har 1 för mycket, men funderar på att bara behålla stormvarsel och hellre låsa den vid eventullt känsliga inlägg.....?

2008-12-01 @ 00:16:28
URL: http://stormvarsel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0