Vi tränar!

Zena har blivit en stor tjej nu. Hon löper!

Fast så fasligt mycket blod är det inte. tack o lov! Lite droppar här och där bara. =O) Men löper går hon! Det betyder att vi kan tävla i gällivare! Tekniskt sett.

Däremot är jag i valet och kvalet om hon är redo för det ännu? Så här ligger vi till just nu:

Fria följet eller linförighet (för henne spelar det ingen roll om kopplet är på eller av): Går skitfint kortare sträckor. Men behöver se belöningen för att orka hålla koncentrationen på mig. Vi jobbar just nu mycket på att träna samarbete... vet inte vart den träningen tog vägen?

Inkallning: Om hon sitterkvar så kommer hon snabbt och fint med en liiiiten fördröjning. Hon funderar en sekund om det verkligen var HIT jag sa? Hmmm... Ingången måste finslipas lite. Hon hoppar upp på mig vid ingången. Busunge!

Läggande under gång: Oups! Råkade göra en läggande under gång utan att tänka mig för och där låg hon... Ngt hon gillar är ju att lägga sig. Så jag tror det kommer rätt fort.

Apport: Tar helst en träapport och tuggar inte. vi har ju tränat med plastapporten och den är liiiite läskig. Så det funkar ännu bättre när jag använder trä.. måste bara finslipa på momentet så det blir snyggt också.


Hopp över hinder: Orkar hon vänta på mig så gör hon ett jättefint hopp över hinder och en fin ingång de gånger hon inte studsar på mig.

Ställande under gång:
Det har vi inte börjat med ännu...

Platsliggning: Det jobbar vi med... Hon kan ligga stilla och jag har under hundmöten haft henne att ligga och ligga kvar. Numera så gör hon det och det enda jag behöver göra är att få henne att vara tyst. Nu mera bffar hon bara....

Som ni ser så är vi inte klar ännu för tävling. Men jag ska ligga i och jobba med henne nu de veckor som är kvar. hon gillar verkligen att träna och nu är vår appellplan nedanför huset torrt och fint. Så nu går det att träna där! Jippi!

Mina funderingar på tävlingen i Gällivare är att bara tävla de moment som jag vet hon klarar. Och avstå de andra . det blir alltså en träningstävling. Vi är itne ute efter att vinna eller ngt utan bara ha roligt och se hur långt vi kommit. Jag vill inte heller jäkta lilltjejen så de moment som inte hinner bli klara får vi alltså avstå.

Så nu ska vi ner och träna en stund. Återkommer senare med hur det gick. =O)


Kommentarer
Postat av: Pernilla & Labradåren

Liten har blivit stor :) Kul att ni tränar på och satsar på tävling! *tummen upp*
Här går vi i väntas tider....bara *suck* 7 veckor kvar! Hur ska jag stå ut?! hihi
Kramisar
Pernilla

2008-05-18 @ 19:35:55
URL: http://www.labradaren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0