Grattis alla Frostmarkare!

I dag är det en stor dag! I dag blir Exzena och hennes syskon ett år!

För att riktigt fira tre femtedelar av kullen så har dom fått en heldag i skogen. Vi har varit och snitslat spår hela dagen i dag. Gissa om det var glada och nöjda hundar? Sex hundar i skogen med oss. Alla var lösa och sprang och busade, åt blåbär (Gaija så klart) och ibland levde dom rövare. Alla björnar i skogen har fått en chock och måste gå på terapi. Jag och Marianne höll ju också låda. Så djuren i skogen har inte haft det lätt.

Jag är lite impad av Gaija och Zmila. Två vuxna tikar. Ena tikens valpar är med och inte ett enda ljud eller försök till att mucka gräl mellan damerna. Det första dom gjorde var att kolla av varandra. Snabbt gick det. Zmilla sa att hon var störst och Gaija höll med... Sen var det fullt ös medvetslös. Ja, dom är medvetslösa nu....
Gaija har ju faktiskt börjat försöka kolla om hon kan ha ngt övertag mot andra tikar. Det är nog åldern. Men med Zmilla är allt bara solklart. Inte ens när vi kastade pinnar i vattnet var det ngt bråk. Alla hundarna njöt av vattnet och simmade glatt efter första bästa pinne. De som hade lägre rang i flocken fick nog simma minst. Lite kul att se hur en hundflock på sex indivder funkar. Rangordningen mellan de äldsta var nog det som var mest stabilt. Mellan de yngre så berodde det på vilken aktivitet  hundarna hade. Men alla hundarna var så snälla och fina. Alla höll ihop och det var en riktigt flockkänsla mellan dom!

I lördags var jag och Marianne i Luleå ute på F21 och hjälpte till på ett MH för Gordonsettrar. Jag var B figge och Marianne var testledare. Efter att alla hundarna var klara så for vi ut till Lulsundet och badade med alla hudnarna. Det var samma visa där. Inga gräl eller missförstånd. Sunda hundar helt henkelt. det som jag tycket var roligt var att när jag gick ut på djupare vatten så kom gaija och Zena med mig. Mariannes hundar följde henne. När cvi kom tillbaka till varandra så var vi en flock igen. Hundarna behövde inte ens göra upp om rangordningen för det var även då också klart hur det skulle se ut.

Nåja. den här dagen har tillängats åt våra hudnar. Tre av dom blev alltså ett år idag ochdet är tre otroligt underbara hundar som verkligen är snälla, goa, fina och busiga. Ja det finns nog ännu mer gott att säga om dom men då blir det bara så sliskigt!

Jag hoppas att de får fortsätta utvecklas till vad de redan visar prov på. Det är ju stabila och trygga hudnar som verkar ha bra mentalitet och är duktiga på att kommunicera. Nyfikna är dom också. ;O) Så allt verkar ju lova gott.

Till hösten är det ett MH inplanerat och sen kommer röntgen. Så det är ett nytt år med stor spänning och massor med fjärilar i magen. Så nu lyckönskar jag HELA kullen och hoppas att allt ska gå bra.

Grattis alla fem Frostmarkare och lycka till i livet! =O)


Bilder från dagen kommer senare....


Kommentarer
Postat av: Marianne

Hej och tack för en helt uuunderbar dag i skogen! Vilket fantastiskt väder vi fick och vilka fantastiska hundar vi har. Jag är totalt lyrisk och kommer så fortsätta att vara. Vilket 1:a års firande va?!!! :o) Nu ser vi som sagt fram emot det nämda MH:et och röntgen (biter-lite-på-naglarna).

Längtar efter bildbevis på våran fantastiska 2-i-1-flock.

Kram på er och resten av 1:a Frostmarkskullen!

2008-07-30 @ 01:13:05
URL: http://www.frostmarken.se
Postat av: Sosso & Ludde

GRATTIIS! =)

2008-07-31 @ 09:36:43
URL: http://sossoludde.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0