Rapport för första gången!

Idag bestämde jag och Stefan oss för att testa Zena och se hur hon funkar i skogen. Så vi testade rapport. gjorde det enkelt med korta sträckor och massor med berömm.

DENNA HUND ÄR UNDERBAR!

Hon fattade galoppen direkt bokstavligt talat! Stefan berättade att så fort hon sprungit förbi förra stationen så började hon jobba intensivt med nosen. Kan det bli bättre? Och hon tyckte det var hur kul som helst! Jag som alltid tyckt att gaija varit lätt att jobba med håller på att bli sliskigt bortskämd! Allt jag testar med denna hund funkar. Och hon fattar otroligt snabbt vad hon ska göra.

Nu i kväll så har vi varit på ridhuset i Högsböle. Där jobbade jag med kontakten och fot. Hon hittar min vänstra sida nu och sätter sig bredvid mig. Så vi har kommit en bit på väg. Hon har inte heller rensat ridhuset på hästskit. Det har jag satt stopp för. Vill inte plocka hästskit på min tomt i morgon. ;O)

JAg testade en inkallning också och det funkade fint. Hon har fått vara med Stefan då jag tränat gaija och då ville hon vara med. Så hon pep... Men hon satt fint och skrek inte eller kastade sig i kopplet. =O)

Sen testade vi budföring. Så lätt det var då mot för rapporten? Hahah! Hon sprang mellan oss som en liten fartdåre och tyckte vi hade en toppenkul lek! Nästa gång ska jag jobba lite med bitalek. hon behöver få jobba lite med det känns det som. Det ska bli skoj.

I morgon blir det ridhuset på grans. Då ska jag jobba ännu mer med kontakt och massor emd bus och lek. Vi behöver det. Sens ka hon få kolla in alla andra hudnar också. Hon har börjat vänja sig vid andra hudnar som finns nära henne. Men hon behöver mer träning. Idag sprang hon fram till en dobbis och det var läskigt. Jag tror hon ångrade sig halvvägs men var tvungen att moppsa upp sig ändå. =O) Tjilligt åt henne!

Nu har jag en supernöjd liten brud vid mina fötter och jag är så nöjd över både henne och Gaija! Tänk att man kan få två högsta vinster efter varandra??? =O)

Kommentarer
Postat av: Sosso & Ludde

vad roligt att allt går så bra =) kram

2008-01-21 @ 18:17:31
URL: http://www.sossoludde.dinstudio.se
Postat av: Den osynliga!!

Hej hej! Det var ett tag sedan nu som vi hördes av. Linda berättade idag (måndag) att du provat ringa igår. Vilket jag givetvist missat!! Sorry! Men jag hör av mig någon dag, ev ikväll.
Kul att det går bra med lilla Zena! Lika duktig som sina syskon! Prins och Prinsesskullen!! ;o)

Kram Marianne

2008-01-21 @ 19:28:07
URL: http://www.frostmarken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0