Äntligen bilder!

Nu när jag äntligen fått min kamera lagad så är kabeln för att föra över bilderna till datorn borta! Som jag har sökt... Överallt! Utom i emelies säng. Där låg den så snällt och bara väntade på att bli upphittad!

Så nu kära vänner... nu kommer bilder!
Håll till godo.


Jag och Sofie drog iväg till Gläntan en förmiddag. Solen lyste mellan molnen och det blåste som bara den! Och kallt var det. Men några bilder hann vi få och hudnarna njöt av att få busa. Bilderna är tagna innan vi fick mer snö.



Alla på Gaija!

image980



Solen! Inte varje dag man får se den?! Tala om vackert. För er som bor längre söder ut så kommer sig solen inte mycket högre upp här i Piteå i början på Januari. Vi är glada över den lilla sol vi får!

image982




Lite avis är man ju på Luddes päls när man står där ute i snålblåsten!

image983



Kom och ta min pinne då! Gaija uppmanar till bus!

image984



Åhhhh! nu kommer dom och tar mig!

image985



Zena har svårt för att hålla sina ben på marken. Helst ska alla fyra vara i luften samtidigt.

image986



Ha! Nu är det JAG som har pinnen!

image987



Huvudstudie på Zena. Med pinnen i munnen så klart!

image988



Zena jagar Ludde med sin pinne i munnen. Ska det inte vara tvärt om?

image989



Gaija tycker att hon har roligt när Ludde är barnvakt. Då kan man busa hur mycket som helst med sin pinne utan att hon försöker sno den.

image990



Havet är öppet! Början påJanuari och havet har inte fått sin vinterskrud ännu. Dagen innan blåste det in mot stranden så isen har bygg upp en vall mot havet. Innanför vallen så ligger det issörja och flyter. Man går inte långt ut på isen när det ser ut så här! Rena rama dödsfällan!

image991




Gaija njuuuter i vinden. Inte jag.. Jag frös!

image992




För någon dag sedan fick vi mer snö. Så jag tog med mig kameran för att få lite rina vinterbilder. Och det fick jag! Här springer Gaija och Zena med samma pinne i munnen. Sida vid sida som de "systrar" de är!

image995




Uppe på stora stenen. Just denna sten är välbesöt av Zena. hon gillar den skarpt! "Det är min sten". Tycks hon säga.

image996




Gaija på samma sten. Hon har snö på nosen och hon påstår att hon hittade stenen före Zena. Hon är ju äldre.

image997



Visst har hon blivit stor min lilltjej. Snart är hon sex månader. emn hon är betydligt mindre än Gaija. En rätt lagom tjej. Hon växer väldigt lagomt och är stabil i kroppen. På bilden ligger hon och väntar på att Gaija ska komma så hon kan springa efter henne.

image993



Naturens egna vintervalv.

image998




Pappas lilltjej! En liten busstund är rätt mysigt på kvällen efter en lång dag ute i snön. Orken är det inte heller ngt fel på!

image994







 

Kommentarer
Postat av: Annica och halvasyster Dexi

Vilka fina bilder du lagt ut! Kul att det går så bra för "lillsyrran"! Hon verkar vara lika skön som min Dexi. Zena ser ut som en korthårigare Dexi så de kanske är lika i sättet också. Det verkar i alla fall så när jag läser om Zena i din blogg.
Lycka till med allt!
Annica och Torboldts Dexi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0