Vackra, vackra Zena!

I tisdags var det ett underbart väder. Jag, Amanda och hundarna for ut med släden. Amanda ville fara en längre sträcka så jag och Zena for hem före dom. Gaija och Amanda var för snabba för oss också. Vi (jag) hann då inte med! ;O)
Men vi fick en mysstund och jag fick några fina bilder på min lilla busfröken. Efter ett tag dök Amanda och Gaija upp med släden. Då blev det bus i snöhögen!

Snöhögar är toppen tycker Zena. Ju högre upp  ju mer toppen är det!
image178



Vilken utsikt!

image179



Hmmm... Det är kanske någon man känner igen där borta?

image180



Ohhhh! Ohhhh! Det är ju gaija och Amanda! Ser du matte! GAIJA OCH AMANDA KOOOOOMMER!!!

image181



Matte säger stanna och vänta. Då väntar jag. Passar på att vara vacker medans jag väntar.

image182



Nu! Nu närmar dom sig!

image183



Tjoho Gaija! Mamma gav mig lov att springa till er ute på ängen!

image184



Full fart som vanligt med gaija. Medan har gått av. Lite hårdkörning med Amanda resulterar i att grejjer flyger och far. Häftigt! (måste laga medan)

image185



Gaija kan också spana uppe i det blå.

image186


Amanda spanade in snöhögens koja. hehe.. Gjorde en rolig bild. Egentligen kan man inte krypa in i snökojan.

image187


Och nu till lite tråkigheter... Zenas halvsyster Easy har fått somna in. Hon hade svårt missbildade höfter. Easys ägare hade tänkt göra en höftledsimplantat på henne. emn dom hann aldrig till operationsdagen. Lilla Easy fick för ont och beslutet togs att hon skulle få slippa ifrån.

Carina med familj. Vi tänker på er och sörjer med er. Men Easy har det bra nu. Ni tog rätt beslut. Även om det var tungt. easy var en liten buse precis som Exzena. Så jag kan tänka mig att hon förgylde erat liv med mycket glädje och glada skratt. Värna erat minne över henne.  *tröstkramar*

Kommentarer
Postat av: Sosso & Ludde

fiina bilder.. måste dra släde ihop...
vi skulle haft en lina till 3 hundar. Har ju provat rocky nu.. ingen riktig fart ännu... men den kanske kommer, med lite kondis. =)

2008-02-28 @ 17:47:04
URL: http://www.sossoludde.dinstudio.se
Postat av: Annica och Torboldts Dexi

Visst är det frunktansvärt sorgligt med Zenas och Dexis syster Easy! Dexi har en brorsa med E också så jag hoppas verkligen att det inte dyker upp fler...
Synd i så fall för det blir verkligen härliga hundar efter farsan Exxon! Jag ska röntga Dexi på tisdag men har inte ett några tecken på hd-fel i alla fall. Kan inte låta bli att återigen kommentera
hur lika till utseende Zena och Dexi är...min stumpa har lite rufsigare hår bara. Samma temperament också?
Annica och DexiSpex


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0