Träning... Vad är det? ;O)

Efter att nu ha varit rätt däckad i tre veckor så har jag nog börjat komma tillbaka. Anledningen till att jag har förstått det är att ajg ville ut till bruks och att jag också for dit! Annars så har bara tanken på bruks gjort mig snurrig och trött.

Sagt och gjort. Jag och Amanda for dit med två vilda bestar. Halvgalna av lycka över att f vara på världens bästa ställe uttryckte sig som tes att dra som galningar i kopplet för att sedan när de var lösa busa hejvillt. Vi tog oss en sedvanlig rasttur ute i skogen och hundarna hade så roligt så!

Sen gick jag med Zena och tränade. gaija låg i bilen och var frustrerad över att bli kvarlämmnad. Hon var som tokig hon som faktiskt kan ligga tyst och fint i bilen. Så Amanda hämtade henne. Jag band upp henne vid hunddagis och då stod hon där och gapade ialla fall. Amanda försökte distrahera henne men det gick inte. gaija lyckades ordna ordenligt med störning åt Zena som helst bara ville till gaija för att busa. Mycket överskottsenegri har hon just nu lilltjejen.

Ialla fall så jobbade ajg med fotgåendet. Mycket splittrat och flamsigt. Hon gillar att flyga och hon är stensäker på att hon kan! Men se det tolererade inte jag och då var heeeela världen grå och tråkig. i en minut. För sedan var hoppmaskinen i full gång igen! Och när hon väl fick tag på snörbollen så stod hon och slog sig själv med den.Jätteskoj alltså!
Ialla fall så körde vi lite platsliggning tillsammans med Gaija och Amanda och har man sett! Zena kan också ha huvudet i backen! Men så gjorde Amanda en rörelse med handen och så var det klippt! BUS!
Svetten lackade och jag lackade ur till slut. Kände att det hela var ngn slags pajasvarningskommite bland hundarna och gav upp. Det var helt enkelt ingen bra träning i dag. Kände mig helt värdelös. Men nu i efterhand så inser jag ju att det var ett bra tag sedan lilltjejen fick jobba med huvudet och att allt var som nytt för henne.

Så mina planer är att i morgon göra om allt ihopa och backa rejält. Jag backade idag också men ska se om det blir ännu bättre med att helt börja om. kontaktövningar i störigmijö är nog kanske ngt som jag ska jobba mer med också.

Kan väl säga att det var betydligt lugnare att träna Gaija. Jag stängde in Amanda och Zena i stora hundgården så fick dom leka. När jag väl släppte ut dom så var båda tjejerna betydligt lugnare. Hahah!

Funderar på att börja med uppletande med mina hundar. Jag tror att lite konkurrans med Zena gör att Gaija upplever uppletandet som mer sport än att bara hitta ngt. Man måste vara snabb också. Jag har på känn att Zena kommer att älska just detta och att det blir lätt att jobba med det (förutom att få in föremålen för hon är så snål om dom). Måste verkligen skärpa mig med uppletandet nu!

Kommentarer
Postat av: Sosso & Ludde

hmmm,.. jaa =) så kan de gå =)

2008-04-14 @ 09:22:13
URL: http://www.sossoludde.dinstudio.se
Postat av: Linda

Jag är glad att jag kör bil nu och inte "förr i tiden" (den tiden du pratade om, när man inte hade mobiler :D).. ska bara bli bättre på att komma ihåg att ha med mig mobben! Kul att Zena är en sån glad och fartig hund iallafall, även om det kanske känns lite jobbigt vid såna där tillfällen ;D

2008-04-14 @ 18:57:14
URL: http://hem.bredband.net/hunderiet
Postat av: Sosso & Ludde

vi undrar om det bara är Gaijan som får göra saker... ?? =)

2008-05-07 @ 12:25:41
URL: http://www.sossoludde.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0