Ingen kamera!

Min älskade kamera åkte nerför trappen för snart ett år sedan. Då gick batteriluuckan sönder. Men duktig som man är så lagar man saker och ting med de mest fantastiska åtgärder. Denna åtgärd var i form av en hårsnodd. Har funkat bra. Men... Nu har ett av barnen slarvatbort batteriluckan! Den finns ingenstans att finna!
Nåja. Jag har ju min gammla reservkamera.. Jo pyttsan! Jag ahr tagit kort med den... Men nu är den också BORTA!

I morgon ska vi på stan och lämna in min älsklingskamera. Den ska lagas! Det här går inte! här har vi världens underbaraste valp och jag kan inte ta några bilder alls! *gråter*

På tal om världens underbaraste valp... Det är hon verkligen! Hon sover hela nätterna. Hon kissar och bajsar inne då och då.. men det är inget man klagar över. Hon är ju bara åtta veckor. Däremot så går hon ut och kissar och bajsar så fort man säger åt henne. Alltså jag behöver bara säga åt henne att hon ska gå ut och kissa och bajsa så springer hon ut med sina söta små ben...

i bilen är det heller inga problem. Vi var till Boden i dag för att hämta mamma. Zena fick följa med så klart! Så hon och Gaija låg där bak och inte ett endaste ljud hördes! Hon låg snällt bredvid Gaija och sov. Eller lekte med Gaijas boll. Gaija är superduktig och lånar ut alla sina leksaker.Hon leker också med Zena och stoppar upp leksaker i ansiktet på henne. *fniss' För att sedan dra iväg så att Zena springer efter. Skitkul tycker Zena.

I dag ahr ajg även testat bitstocken. WOW! Den var ju superkul! Hon busade med den så mycket att hon till slut bara somnade! Jag tror det tog fem minuter.. men hon höll i gång! Först fick hon testa bitstocken med bara mig. Sen kom Gaija och ville vara med. Vad dom kampade! Zena morrade och morrade. Ibland kullrade hon över på rygg. Men hon släppte aldrig bitstocken! Hon har ett bra grepp också. Fulla munnen med bitstock. Guuuud vilken härlig liten tjej!

Nu i kväll var ut snabbt en sväng uite på bruks. Zena fick följa med efter en stunds tänkande... Hon fick följa med ut i skogen först och visade prov på vilken följsamhet hon har. Skitbra! Hon kommer direkt jag ropar på henne! Sen så fick hon följa med husse och titta på när vi tränade. Måste ha varit tråkigt. För hon somnade... *ler*
Sen fick hon följa med ner på plan och kika på några stortjejer. Linda med Cuta och Jörgen med Disa var där. Genomtrevliga tikar som är supersnälla med valpar. Klart hon fick träffa dom! Men det var liiiite läskigt så hon gömde sig ett par gånger mellan husses ben. Sen kom Sofia och Ludde och jag tror minsann att Ludde blev en favorit! Till honom gick hon flera gånger och berömde hans...Snopp! Den var tydligen väldigt intressant... Hmmm...

Väl hemma så busade hon en stund för att sedan hamna i valpkoma... Fullt ös medvetslös!

I morgon ska vi ut på stan är det tänkt. Men bara en kort tur.

Förhoppningsvis ska denna kameralösa situation lösa sig... Tills vidare får ni njuta av bloggen utan bilder. Skittråkigt. JAg vet. Jag tycker det med... Men jag lovar! Snart kommer bilder! =O)

Kommentarer
Postat av: Ludde

Hejsan Exzena!
Hade du förberett oss ikväll så hade vi ju kunnat ta med kamera för ett försök på nån liten bild.
Det var kul att få träffa dej! Jag längtar redan tills nästa gång, hoppas jag får provbusa lite me dej då! Efter vi tränat for vi å inspekterade nästa valp; nämligen Dunder, samojedkille på ca 9 v. honom kanske du vill träffa någon gång?? han var jättesöt, som en nallebjörn en vit sådan :)
Jag å hann sprang å sprang, men han hann inte med, (Konstigt????) han blev åxå så trött så fort.. hmm (Ännu konstigare???) :) Men jag tror jag vet varför, han hade ju såååå korta ben, han tog ju 10 kliv när jag tog ett nästan =)
Ha det bra, sussa gott, det gör jag redan.. (skriver i mina drömmar)
KRAM
//LUDDE!

2007-09-26 @ 22:53:35
URL: http://ludde.webblogg.se
Postat av: Noomi & Hobbe

Vad kul att hitta ytterligare en Exxon-valp på nätet :-) Hit kommer jag definitivt tillbaka! Min Hobbe är ju dessutom bara ett par veckor äldre än din Zena, blir skoj att följa er.
Hälsningar Noomi & Mino-Manito's Hobs

2007-09-27 @ 16:48:23
URL: http://www.dizzyweb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0