Ute på bruks...

Ikväll var det månadsmöte ute på bruks. Så Zena fick följa med och kika på alla vovvar och sedan var med på månadsmötet. Hon sov sig igenom hela föreställningen tills Linda frestade henne med en godis. då vaknade hon minsann. emn sedan kröp hon ihop i min famn igen och sov. Vet inte hur många sovställningar en valp kan ha. Men att sova på rygg är tydligen väldigt skönt. För så sommnade hon om igen. Knastjejen.

Sedan när hon vaknade igen så gick vi ut och kissade. Där ute lurade brorsan Exo på henne! Ja just det! Han smög fram med husse ur skuggorna och då blev det en stunds valpbus. Jag tror inte Zena hade vaknat till riktigt. Men hon kom igång rätt bra till slut med sin bror och lyckades bulta omkull honom. Hon är rätt tuff lilleskutten våran. =O)
Vad som verkligen var roligt var att hon kom direkt jag ropade på henne. Även när hon härjade med sin bror. Så jag är tydligen väldigt intressant. Sånt är roligt att upptäcka. Jag vet ju att hon kommer direkt jag ropar på henne när hon busar med Gaija. Men med brorsan som är jämnlik så är det ju en annan sorts bus.
Efter buset fick hon sitta hos Stefan medans jag körde igenom Sofia och Ludde i ettan. Dom ska snart tävla. Så det är sååå spännande! =O)

Senare när vi nästan tränat klart kom Zena och Gaija med Stefan ner på planen och Zena uppförde sig exemplariskt. Hon låg nsällt bredvid Gaija! Sen fick hon träffa Ludde igen och den här gången var han inte alls otäck. Hon var lite ängsligare förra gången. Men sedan dess har hon ju fått träffa andra stabila och trevliga hundar.
Det är riktigt roligt också att se hur hon bygger upp sitt självförtroende och verkligen vill göra saker och hänga med i våra aktiviteter. Hon har verkligen en bra av och på knapp.
Det ska bli riktigt roligt att jobba med vår lilleskutt.=O)

image82


Kommentarer
Postat av: Sosso & Ludde

Tack för igår.. å tack för plätten på magen =)
//Sofia

2007-10-04 @ 10:49:39
URL: http://ludde.webblogg.se
Postat av: Marianne

Hon är verkligen ursöt, vacker, socker.. Helt enkelt underbar!!!! ;o) Din (våran) lilla askunge!!

2007-10-04 @ 15:00:49
URL: http://www.frostmarken.se
Postat av: Lie

Så söt är hon......
krameli-kram

2007-10-05 @ 08:34:39
URL: http://www.maximus.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0