Mysdag!

Idag har jag och Zena bara myst tillsammans. Bara hon och jag. Det var helläckert! Nu fick jag se vad jag behöver jobba på. FÖrst tog vi en skön sovmorgon... Hur mysigt som helst. Zena snarkade och knorrade och mådde hur gott som helst! Sen tog vi oss en liten prommis. OCh där såg ajg verkligen hur viktigt det är att göra saker ensam med henne! När gaija är med så är inte mycket läskigt. Gaija är ûberbeskyddare tydligen... Så nu med mig så var först en farbror med stavar faaaaarlig *darr på rösten' Sen var en gunghäst faaaarlig *ännu mera darr på rösten* Den behövde en rejäl utskällning!

Väl hemma så busade vi en stund med bitstocken. Oj så kul det var! Sen fick Zena fick lulla på i trädgården bäst hon ville (utan att ha ngn som hela tiden är bakom och måste se vad hon gör). Jag oljade in släden för sista gången. Nu är det bara lite mer småfix så är den klar för snön! Jippi!

Jag har också varit flitig med att städa i dag. Så Zena fick roa sig själv en stund. Det gjorde hon så bra så. Två bollar blev hennes kompisar. en söndertuggad tennisboll som är mjuk och en boll med en bjällra innuti. Hon lekte med båda samtidigt. Synd att jag itne hade kameran hemma. För det så bara så sött ut! Vill också påpeka att Zena är inte rädd för ljud. tappade en kastrull bakom henne. hon hoppade till, vände sig om och nosade. Sen fortsatte hon leka. Kan också tala om att kastrullen hamnade på min stortå. Den är blå. Alltså inte kastrullen utan min tå...

Ikväll har vi varit till Jens och köpt två nya snörbollar. Gaijas favorit ska kastad. Den luktar så mycket brandrök så ajg tror inte att den är hälsosam för henne... Zena var ialla fall glad över att ha fått en helt egen boll!=O)

Jag har snabbtagit lite bilder från i kväll. Bollek och tröttvovvar. =O) Och så på bästisarna Oboy och Gaija.


image100



image93



image95

image96

Zena går alltid under magen på Gaija... Snart är hon för stor. men varför gör hon det? Ngn som vet? =O)

image97


image98


image99




Kommentarer
Postat av: Marianne

Som jag har lääängtat efter uppis. :o) Hon är så vacker lilla sessan. Ja, stora sessan är givetvist också vacker (puss på nosen Gaija). Vad dom matchar varandra bra!
Här blir det också till att fixa släde så den är klar innan snön. Som vi längtar! Skall även ordna så att Exza kan åka när vi far ut på spåren.
Imorgon, fredag, kommer en valpspekulant från Umeå och skall kika på Exzie (och jag vill ju givetvist träffa personen ifråga..). Det blir spännande! Mammahjärtat börjar ju picka litet eftersom man haft henne kvar så länge. Men hon kan ju inte stanna, det blir för mycket och ojuste mot oss samtliga.
Vi ses i helgen! Kram hela dán!!

2007-10-19 @ 00:39:01
URL: http://www.frostmarken.se
Postat av: Eva-Lena och gänget

Quick knallade oxå under magen på morre förut,ibland även än idag *S* varför vet jag inte...enklaste vägen för stunden kanske? *skratt*

2007-10-19 @ 10:08:57
URL: http://quickmorre.dinstudio.se/news_1.html
Postat av: Linda (Zitrus)

Hms.. Prillkorven brukar också kampa från under Figi.. de kanske lär sig att det inte blir lika vilt bus då, de har väl lite mer chans därifrån?

2007-10-20 @ 01:44:50
URL: http://hunderiet.blogg.se
Postat av: Ulle

Hon är inte ett dugg söt , hon är inte ett dugg söt ,hon är inte ett dugg söt....... *mumlar maniskt*

Vi vill inte ha en egen , vi vill inte ha en egen
, vi vill inte ha en egen.... *mumlar*

2007-10-24 @ 12:02:15
URL: http://hundlya.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0