Long time.. No see...

Det är ett tag sedan jag skrev här. Anledningen är en dator med virus. Den har fått för sig att stänga av så fort man gör ngt på den. Så att sätta in bilder eller spela på datorn har varit helt hopplöst.

Hur går det med vår lilla gudinna då? det går BRA! Hon är en tuff liten brud och emellan åt en liten fegis. Men det är precis så det ska vara. hon är modigare än feg ialla fall.

Hon visar även vilja att utföra saker. Jag ahr för skojs skull klickat in henne och jobba med ögonkontakt. Det funkar fint! Jag hade tänkt jobba lite med koppelträning och följsamhet också. Men det har hänt så mycket under sista veckan att jag har helt enkelt inte hunnit. Min ena dotter har opererat sitt öra. Veteri...näää... Jag menar öronläkaren har lagat hennes trumhinna. Så tre dagar har gått åt att vara med dottern på sjukhuset.

Zena är helt underbar. Jag är bara sååå underbart glad över att få ha henne hos oss. Jag vet också att resten av familjen är helt nerkärade i henne. Kompostgallren som ajg trodde mig behöva ar jag inte använt innomhus. Så jag har placerat ett antal ute. Lagt ner dom i gräsmattan där det finns mystiska hål. Det är någon som gräver hela tiden. Ett hål är rätt djupt och i den ligger en smurf begraven. Inte illa!

Jag har i förra helgen gått med Zena på en egen skogsprommis. Jippi vad kul tänkte jag! tills jag hörde någon ropa bräkande: Hello! HELLO! Banjo! Banjo ville följa med. Så jag och Zena var inte på tu man hand ialla fall. han skulle promt vara med oss. hela tiden ropade han sitt envisa bräkande HELLO! (För de som inte vet så är banjo en katt, en Cornish rex) Han följde med oss tills grannen med sin hund kom, då gömde han sig. Och där gick jag och ropade Hello! till en katt som inte syntes eller hördes. Grannen trodde säkert att jag var tokig. Gå där och ropa Hello med en konstig röst. Hmmm.. Hon log ialla fall rart mot mig och jag sa att jag pratade med katten. Att när han ropar Hello så svarar jag honom. Hon verkade bara inte tro på mig... Så fort hon hade gått förbi så ropade Banjo på mig igen. Han skrek! HELLOOOOOOOO!!!! Ljudet lät hest och vansinnigt. Men man hörde tydligt Hello. Grannen vändesig m och vinkade lite mot mig och gick snabbt därifrån. Hon tror nog att jag är galen.

Och nu ska jag visa lite bilder från valp/kattprommisen... Som jag aldrig gör om...


HELLO! Banjo finns där ute....

image101



Ha! Där är han!

image102



Sötnos!

image103



Balansera på en sten...

image104



Det är inte lätt. Men det går både upp och ner.

image105



Tittuuuuut!

image106



Zena hör något...

image107




Bäst att sätta sig och vara tyst. Så man inte märks.

image108



BANJO!!!! Här Koooommer jaaaaaag!

image109



Nu gömde han sig igen. Besvärliga katt!

image110



Här ser man! Här ser man när hon springer efter kattjä... Jag menar katten Banjo. Varje gång hon gjorde det så gömde jag mig bredvid stigen. perfekt att träna på. banjo är ju inte den som springer långt. OCh hon känner Zena. Även om hon är lite läskig så är hon en i flocken. Så han skadar henne inte heller ifall hon kommer nära. Perfekt att öva kontakt med.


image111



Vackra Gaija... Snälla Gaija...

image112



Zenas ena lekplats. Man kan se ett litet hål som hon gjort till vänster om henne... Pinnarna får sig ett lagomt kok stryk av henne också.

image113


En vecka senare... Zena håller på att bli rätt stor! Men hon är fortfarande min lilla bebi. Kolla in kontakten! Det är ju den vi har tränat på! Snyggt va? NSart gäller det bara att få henne att vara på vänster sida också. Hon envisas med att vela vara rakt framför mig. Ändå har jag envisats med att försöka få henne att söka min vänstra sida. Vi får väl se vem som är envisast?

image114


Fredagsmys. Gaija njuter.

image115



Fredagsmys. Zena njuter.

image116

Kommentarer
Postat av: Sosso & Ludde

Qute =)

2007-10-26 @ 21:27:29
URL: http://ludde.webblogg.se
Postat av: Marianne

Välkomna ut till cyberspace igen!! Vi har saknat er! Hoppas op på dottern gick bra! Krama och pussa alla fyrfota sötnosar samt hälsa till familjen! Vi ses snart!
Kram Marianne m, flock

2007-10-27 @ 00:03:13
URL: http://www.frostmarken.se
Postat av: Noomi & Hobbe

Vilken liten pärla hon ser ut att vara, lilla Zena. Fort går det och snabbt lär de sig saker. Jättekul att läsa om henne :-)
Kram från halvbrorsan Hobbe m. flock

2007-10-27 @ 21:20:30
URL: http://www.dizzyweb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0