Kontakt.

Vi har börjat jobba med lite kontaktövningar idag. Jösses vad fort det går! Det känns liksom: Hoppla! Vad ska vi nu göra? Hon kan redan ta ögonkontakt om hon vill eller jag vill ngt. Det tog ca tre sekunder för henne att förstå vad jag ville.

Samma sak med sitt. hon förstod på en gång. OCh samma sak nu idag emd ligg. Jag tränar läggande från stående. Man får ett snyggare läggande då. Hon fäller ihop sig som en BC! Hahah! OCh snabbt går det! Så det gäller för mig att behålla samma glädje i fortsättningen för lilla Z . Fast det lär itne bli svårt. hon verkar tycka om att jobba precis som gaija. Hon var inte ens trött efter vår lilla stund träning. OCh det är ju bra. Zena är sugen på mer godis och uppgifter. Mera ser hon ut att säga och tittar mig rakt in i ögonen på samma gång som hon stoppar ner sin lilla rumpa.

Kan man säga att jag är nöjd.. Eller är jag übernöjd kanske? ;O)

Jag kan också berätta att när vi varit ute på "promenad" så går hon väldigt fint i kopplet. Som om hon alltid gjort det. Visst får hon sina frispel och springer iväg åt ngn underligt håll. Men hon är valp... Och det räknar jag kallt med att hon lär göra en tid till. Hon är väldigt duktig på att följa med mig när hon är lös också. Det känns väldigt härllgt. Jag vet var jag har henne. Strax bakom eller framför mig. =O)

Kommentarer
Postat av: Marianne

Bilder, bilder, bilder, bilder, bilder......... :oP Du måste ju visa mer av den lilla "Sessan"....
Kram på er!!

2007-10-07 @ 14:48:07
URL: http://www.frostmarken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0