Den stora, spännande vaccinationsdagen!

 
Idag var det dags för att få en spruta! Intet ont anande stoppade jag in Zena och Gaija i bilen. Jag stoppade även in två av mina tre döttrar och mannen i bilen. klockan åtta prick for vi. Jag skulle skjutsa mannen till Framnäs folkhögskola så att han skulle få lära sig söka jobb (han har gått ett antal sådana kurser... hhhhmmmmmm....). Sen efter det så kände jag mig väldigt smart. Jag skickade iväg barn nummer två med tåget till Jörn. Alltså först for vi till Älvsbyn (för vaccinationen) och väl där så stoppade jag in henne i ett tåg. Nu har jag bara ett barn hemma. Det är lungt och skönt och vääääldigt tyst här hemma. =O)

Efter tåghistorien så for vi hem till Marianne och väl där fick valparna rasa av sig med varandra ute och vi fick Mariannes hembakade Ballerina inne. *fniss* Vi SLURPADE i oss en massa och sen bar det av till skogs! Vi traskade 2½kilometers motionsspåret och valparna fick verkligen röra på sig. Dom NJÖÖÖÖT! Vi hade även med oss Bruno, Zmilla och gaija. Både Zmilla och Gaija är väldigt trevliga tjejer. Gaija försökte vid ett tillfälle att skrämma Zmilla med en pinne. men se det gick ingen på. Så hon fortsatte skrämma valparna. Vi hade faktiskt dom vuxna hudnarna i koppel och lät dom gå lösa en och en. Gaija är verkligen inte van att gå i koppel i skogen. Så där fick ajg mig en tankeställare. Hon drog som en besatt! Galning där! Men summan av allt var att alla hudnarna, stora som små, skötte sig jättefint och det hela gick väldigt städat till. Det var riktigt härligt att få gå med dom. Jag är verkligen förtjust i Mariannes hudnar. Dom funkar lika som mina hundar. Jag tror faktiskt att vi har rätt lika tänk när det gäller hundar. Ofta resulterar det också att det är lättare att bilda flock med just hundar som uppfostras lika. Jag har ju testat att gå med många olika hundar och bilda flock och sett både det ena och det andra...

Valparna hade nog mest bara skoj. Även om Gaija är lite läskig när hon springer fram med en pinne i munnen och "hoooar". Zena vet hur gaija funkar som hon fick vara den "modiga" och visa de andra valparna hur man gör med en äkta "Hoooarhund". Man bara springer fram till Gaija och försöker ta pinnen. Då springer hon i väg! Så snart fattade dom andra två galoppen och vågade "hoooa" tillbaka till gaija. Och då upptäckte dom att gaija är rätt bussig och rolig att jaga. Men mest lekte valparna med varandra. gaija var faktiskt mest intresserad av att leka med Bruno. Hon älskar ju Burno! Snyggaste och malligaste Mallen i världen!

När vi kom fram till bilarna så fick hudnarna vatten. Alla utom Exza. För Exza roade sig med att äta något äckligt gomolk en bra bit ifrån oss. Jag såg henne inte först. hon smälte in i jordhögarna. Marianne sprang till Exza och upptäckte vad Exza njöt av... USCH! Det var bara att fara till veterinären (som vi ändå skulle till) och ge henne en kräkspruta. Det hon fått i sig var läskigt äckligt!

Jag har en känsla av att mitt inte allt för händelselösa liv smittar av sig till andra!!!



Yyyyynklig! Man mår inte så bra av att äta äckligt gomolk och sedan kräkas upp det igen. Det smakar nog inte heller riktigt lika gott andra gången.
image117



Inte bara ynklig... Trött blir man också... Och lite frusen.

image118



Och då är det trevligt att ligga i mosters knä och må skönt en stund. medans mamma Marianne far och hämtar papper som glömts hemma.

image119



Zena och Exzi. Dom rä lika men olika. Man måste hålla i dom när dom har kissat på golvet. Dom kissar ju så mycket! Marianne fick träna sig på att moppa. Veterinären fick sköta sprutorna. Allt gick aialla fall bra och alla tre fick var sin spruta. Zena var den som protesterade mest. Hon pepe lite. Mest i förebyggande ifall att... Man vet ju aldrig...

image120


Exzi. Snart ska hjon flytta till Umeå! Spännande!

image121



efter hemska sprutan for vi till Ävåkragrillen och avnjöt en god lunch. Valparna tog igen sig i bilarna och de äldre hudnarna var avundsjuka på oss. efter lunchen så drog vi till sågfors. Där skulle jag bese Marianns släde! Den är jättefin! Med lite kärlek och omvårdnad , precis som med min, så kommer den att bli superfin! Lätt och smidig. Det är precis ett sådant projekt som jag bara älskar. Så Marianne kommer att få mitt fulla stöd! Hahah! Jag har ju mina kunskaper från orgelbyggeriet i hur man behandlar gammalt trä och hur bra läderremmar är. Läder är ett material som tajtaråt sig ju äldre den blir. Först kan den töjas ut. men när den nått sin maximala uttöjningsnivå så kommer den inte att bli längre. Sedan kommer den att tajtaihop sig. Jag gjorde lädermuttrar på Orgelbyggeriet och det är de bästa muttrarna man kan ha! Det blir tajt! Samma sam blir det om man lindar läderremmar. Dom blir smidiga och följsamma men dom håller!

Nä nu svävade jag allt iväg...

Bilderna som kommer nu är av konstig kvalite. Det är skitsvårt att fota dessa tre huliganer! Dom är som galna! Dom bara springer, skiter, rullar sig i skit eller äter den och busar... Fast ajg är rätt säker på att dom njöt emellan åt också... Det ser jag på Zena nu i kväll. Hon mår sååå skönt här under databordet. Min lilla gullrumpa!

image122



Man kan springa och blunda också... Om man vill.

image123


Dom liksom bara foooor omkring!

image124



Jag trodde att jag skulle få en pangbild! Men...jaaaa.... Hon är ju söt ialla fall. ;O)

image125

Man kan springa samtidigt åt tre håll. Faktiskt!
image126



Exza tittar upp i himmlen. Det börjar regna...
Zena funderar på vart det tar mest ont att bita Exzi...
Exzi är bara förbannad och tänker ta ett strupgrepp.

image127


Slut för i dag! =O)
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Tack för en supertrevlig dag idag!! Det är alltid lika trevligt att umgås med er! Vovvarna är nog böjda att hålla med. *blink* Förutom Exza då som har förmågan att ställa till det... *suck* Nåja! Tacka gudarna för veterinärer med kräkspruta!! Förutom det så är hon också minst lika nöjd som oss. :o)
Vi ses kanske på torsdag, annars så träffas vi på lördag på klubben.
KRAM!!

2007-10-30 @ 00:09:44
URL: http://www.frostmarken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0