Cykla! Och bilder!

Jag har nu börjat försiktigt med att cykla med Zena. Kortare turer och efter skogsväg. Helmysigt tycker både jag och Zena. Hon är helt super på att springa bredvid cykeln! Man kan tro att hon har gjort det här sedan hon var liten valp. Precis som med lydnaden. tex stå och ligg under gång. Det lärde hon sig ju också på bara ett litet kick!

Bredvid cykeln håller hon sig. Både lös och med koppel. Och hon drar inte heller. För ngn dag sedan testade jag att ha med båda hundarna. Det gick som smort! Jag är faktiskt mållös! Båda hundarna sprang sda vid sida och ingen drog i kopplet. Jag använder ett tvillingkoppel så jag behöver bara hålla i ett koppel. Otroligt bekvämt att ha det så.

Hon är så duktig min lilltjej!

Och nu en liten bilduppdatering.



Gaija på Dundrets topp.




Zena på Dundrets topp.




Brudarna på topp!




Alla mina söta flickor.




Lilla söta Rocca.





Kinesiskt körsbärsträd...





Sötaste Gaijan i världen!




Sommar!




Spårsnittslingsdagen!




Typiskt för Gaija... tituuuut!




Gaija och Zmilla. Det ser väl rätt avslappnat ut va?




Marianne får hjälp av Bruno med GPSen.





Gaija äter blåbär.




Hundflocken i skogen. Jösses! Fyra tikar och två hanar... Inget bråk. Nöjda hundar gör nöjda mattar!




Gruppbild. Tyvärr rymdes inte alla på stenen. Från väster: Gaija, Bruno (han gömmer sig för han vill inte visa att han umgås så öppet med Schäfrar), Exzit, Zmilla, Exza och Exzena.




Lite trötta och nöjda hundar efter ett antal timmar i skogen. Nu väntar ett litet dopp i en liten sjö. Mysigt värre!

Kommentarer
Postat av: Marianne

Aaah! Lyrisk!!! :o)

2008-08-06 @ 19:40:47
URL: http://www.frostmarken.se
Postat av: Schäferälskare

Vilka härliga hundar och vilka härliga ägare! Just så här borde väl alla hundar få ha de?

2008-08-08 @ 00:23:46
Postat av: Lie och grabbsen

Så otroligt gullig bild på bruden när hon har rosen i munnen :)



kramizar

2008-08-11 @ 22:29:47
URL: http://www.maximus.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0