Hejarklack!

 
Gaija har en egen hejarklack. Den består av Zena, Exza, Exzi och Exzo... Utan dom hade hon inte vunnit i dag. lovar!

Alltså i dag har Zena fått vara med om en riktig tävling. Som åskådare då förståss. Hon är ju lite för liten ännu får att börja tävla själv.
 I morse klev vi upp i ottan för att fara iväg och tävla. Zena tyckte det var helhäftigt att få kliva upp före katterna. Hon tyckte det var lika helhäftigt att få komma ut till bruks också. Sen så fick hon busa med helhäftiga Rizzla också. Fast Rizzla tyckte det var helhäftigt att skrämma henne lite. Men när Rizzla och aija kommit igång med att leka så nöjde hon sig med att springa efter dom lite då och då. Fart i benen har hon. Hon blir inte långt efter storfickorna. Så vi får väl se om hon blir supersnabb en vacker dag. Sen fick stackarn vara i bilen rätt mycket udner dagen. Först skulle ju gaija tävla och sen skulle jag sitta domarsekreterare. Men lite då och då fick hon komma ut och fick träffa sina syskon och vapendragare. Exza är hennes bästis. Det syns. Och tur det eftersom att dom kommer att ha en nära kontakt framöver.

Jag tror nog ändå att Zena njöt rätt mycket av vistelsen i bilen. Hon kom nämligen på att ta sig fram i bilen. Och där fanns en påse med Detnasticks. Ni vet sånna där tuggsamer som ska hålla hundarnas tänder rena och fina.Man ska ge en vuxen hund en om dagen. Zena kommer från och med nu och en tid framöver ha väääldigt rena och fina tänder samt ha en fräsch doftör från munnen. För hon åt fem.

Jag tycket att det var något lurt med att hon var där framme i bilen. Hon satt på bilgolvet och lutade huvudet på bilsätet. Hon såg lite sömnig ut. Underligt tänkte jag. Zena ser aldrig sömnig ut. Men jag tog glatt ut henne ur bilen och stoppade in henne på rätt ställe.
Senare på dagen fick vi en överaskning! Ullis och Lelle har köpt en massa gottigheter åt vår lilla Zena! Dom skämmer bort henne minsann! Så när jag skulle sätta in gottigheterna så såg jag det tomma paketet... OCh då förstod jag varför hon inte ville äta mat.

Så nu har hon fått vila från mat hela eftermiddagen. Hon har ialla fall varit bra i magen. Så hon verkar då ha en bra mage ialal fall. Fast fem st... Lite väl magstarkt va?

Vi får väl skryta lite här också...
Gaija vann! Hon fick klassvinst i lydnadsklass tre med 270.5 poäng! OCh ett förstapris då såklart. Så nu fattas det bara ett förstapris till så har vi LP3 också. Weeeehoooo! Det har verkligen varit en kul dag! Vilka underbara hundar jag har. Jag är så stolt. Fast vissa av dom är lite glupska när det gäller Dentasticks...
 

Kommentarer
Postat av: Ludde

Kul å få träffa dej, längtar tills jag får busa lite me du =) =) kram //Ludde

2007-11-05 @ 13:00:17
URL: http://ludde.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0