Duktig Zena!

Jag har ju totalt glömt bort att berätta lite saker som ajg känner mig nöjd över vad gäller Zena.

för det första så var hon ju med på tävlingarna i helgen. Och vi kom ju tidigt på morgonen och då skulle dom skjuta inför platsliggningen för brukset. det var ju rätt många skott som avlossades. Zena fick ligga i bilen med gaija och brydde sig inte alls om att det pangade där ute... Sen så var ajg tvungen att rasta lilltjejen och då pangades det också. Hon brydde sig inte då heller. =O) Så det känns väldigt skönt.

Hon har överhuvudtaget inte visat någon rädsla angående plötsliga ljud. Det finns ju gott om sånt i vårt hem då vi har tre barn som är rätt ljudliga av sig (stackars grannar).

Sen så ahr vi varit i skogen och testat lite otäcka saker. I skogen finns det ett par takplåtar som ligger över en liiiten gammal vedhög. Jag och Gaija traskade upp på den och bonkade lite. Det låter ju så.. bonk... bonk... Zena var inte sen med att kliva upp på plåten. Visade inga som helst tecken på obehag. =O)
Sen så var vi vid några cementrör som ligger staplade på varandra. Jag lyfte upp Zena på den högsta och där stod hon och tyckte att utsikten var hemskans fin! Hon ville inte ner! Plötsligt hoppar Gaija upp och försöker krypa under Zenas mage... Det går ju liksom inte... Men Zena har bra balans och hittade fotfästet galant!

Vi har provat åka hiss också. Vilket gick utmärkt. Hon gillade det så mycket att vajre gång vi kommer hem till min mamma så springer hon först fram till hissdörren och sen till mammas dörr. Hon bor på nedre plan så åka hiss är väl inte det första man gör när man kommer hem till henne.

Att gå på stan är också spännande. Ibland måste hon skälla ut något som verkar skumt. Och ibland kan hon gömma sig bakom mina ben. men låtsas jag som ingenting så går det snabbt över. Det tar lång tid att gå med henne i stan. För alla lukter måste bara nosas av. Hon gillar att använda nosen lilltjejen. =O)

Zena har börjat förstå ligg nu cokså. Jag tränar ligg från stående och hon fäller bak sig själv så fint så fint. Som en lite fickkniv. Snyggt och prydligt! vi tränar också att vara på vänster sida och att sätta sig där. hon sätter sig fortfarande snett utåt men jag tror att det kommer bara jag får börja träna mer intesivt med henne. Allt är ju på lek ännu så länge.

att ropa in henne har blivit lite svårare. Speciellt när hon leker. Men hon kommer till slut. OCh hon är inte heller svår att gå med i koppel. Hon har börjat dra lite nu men då stannar jag och väntar tills vi har ögonkontakt och då går det bra en stund till.
Ögonkontakt ja.. hon har hemskt lätt att ta ögonkontakt och hon håller kvar blicken rätt länge också. Ofta viftar hon på svansen samtidigt. hon har bra simultankapacitet! Hahah!

hon sover ju hela nätterna och brukar vakna vid halv sju. Men det är ju oftast då vi kliver upp. Så numera är burdörren helt öppen och hon kan gå ut och in som hon vill. Men hon vill ligga där inne. mysigt och tryggt skulle jag tro... På helgerna (de få gånger vi kan ha sovmorgon och inte har ngn aktivitet) så går hon ut och kissar och sen kan vi sova till nio på morgonen... Skönt!

Gissa om jag är superdupernöjd med lilltjejen!? =O)

Kommentarer
Postat av: Sosso & Ludde

ja de vore ju konstigt om du inte va de =) =) =)
grattis!
//Sosso

2007-11-11 @ 23:41:02
URL: http://ludde.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0