Jag har fått pussa på ALLA valparna!

Jag ahr det så lyxigt. Alltså jag har ju en superbra uppfödare! Hur många ahr den förmånen att kunna få bo hos sin uppfödare några dagar? Och kunna få njuta av alla valpar och vuxna hundar?  Jag bara undrar...

Jag bodde i två nätter hos Frostmarkens kennel! Varje morgon vaknade ajg till en varm liten valpkropp som kom i sängen. Lilla Exzena! Jag fick mysa en stund med henne och njuta av den varma mjuka och godluktande lilla valpen. Jag rä säker på att hon tirvdes bra med det också. Svansen gick hela tiden. Gaija satt bara med stora ögon och kikade fashinerat på henne. Helt hänförd! Ögonen blev så stora att man såg ögonvitorna. Sen visste hon inte riktigt vad hon skulle göra medans hon viftade på svansen. När hon fick lukta lite på den lilla så var det såååå försiktigt. Som om Exina var gjord av finaste proslin. Lilla duktiga Gaija!

Valparna växer och frodas. Varje dag jag var där så såg jag nya saker som hände. Från små bopp till riktiga små voffar! Balansen hänger inte riktigt med heller. Dom akn försöka ta några springskutt fram för att i nästa sekund tippa över på sidan. Dom har börjat busa med varandra och ibland blir det häftiga humörutbrott. Till och med visa tänder na kan dom. Tala om att dom börjar använda sitt språk nu!

Jag har tillverkat muffelibuffar (Muffelibuff är en socka som man sätter i en annan socka. Namnet kommer från forna dagar då jag hade min Collie.) åt dom också...

Och så till dom obligatoriska bilderna....


Systrarna EX! Exzena till vänster.  Exza mi mitten och sen vet jag faktiskt inte... Bilden är för suddig. men det är ialla fall en väldigt rörlig och livlig valp!
image6


Exzena vill ut ur valplådan! Två dagar efter kortet togs kröp hon över den ena delen av valphagen... Tre och en halv vecka gammal. Företagsam dam. Ett tag efter så kom Exza på att man kan faktiskt klättra ur själva valplådan!


image7


Exzena visar framtassen.

image8



En bildstudie i hur man kan sova...

image9
image10
image11


En annan valp som gillar "sovhörnet". Här kör man med grodställningen.

image12


Marianne klipper klorna. Alltså på valpen. Inte sig själv... Jag fick också klippa klorna. På Exzina. Det gick bra även om hon försökte sprattla och slingra sig fri. Jag misstänker att det blir en pärs när hon blir större. Men ajg kommer niog att överlista henne. Hon är inte värre än att klippa bångstyriga katter. ;O)

image13


Jag fick också jättegod mat hos Marianne och Tomas. Tänk att dom orkade stå ut med mig och matgalningen Gaija? Gaija trodde att dom var en restaurang som hade servering dygnet runt. Hon beslagtog en massa goda ben också och försökte äta upp dom till Brunos stora vånda.

Bruno. Du behöver iNTE vara orolig! Gaija lämnade ena knuten kvar åt dig! =O)

Så summan av hela denna vistelse blir: Härligt! Underbart! Roligt! Mysigt! Gosigt! Trevligt! Bra sömn! Bra uppvaknanden! SUPER!

Vi kommer förmodligen att fara upp till Älvsbyn nu till veckan ngn dag... Då blir det mer bilder minsann!

Kommentarer
Postat av: Marianne

Vi har haft en intensiv umgängesperiod i veckan. Det var superroligt att du kom hit och det har varit jättetrevligt att få umgås med er i helgen. Tack för att jag fick övernatta torsdag till fredag. Toppen! Det var så kul att jag tålde katterna. Ja, trots allergipiller men jag brukar känna av litet ändå. Men inte hos er. Så det kan hända jag kommer och tjuvar soffan av er fler gånger. ;o) Bruno hälsar att han tyckte kissemissarna var spännande att se på.
Valparna hälsar och tackar för muffelibuffarna. De är redan gnagda och ruskade på. Zmilla lånar dem litet då och då...
Idag åker valplådan ned till gästrummet och gästsoffan åker in till Rockys rum så länge. Så nu börjar den stora vida världen öppna sig när de kommer att få springa ut till köket också.
Ha det så gott så länge!
Kram Marianne m, huliganligan

2007-08-26 @ 09:23:58
URL: http://www.frostmarken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0